در 24 شهريور 1348(15سپتامبر 1969) نيز شوراي امنيت سازمان ملل متحد، اسرائيل را به دليل به آتش کشيده شدن مسجد الاقصي تقبيح کرد.
حدود يک سال بعداز اين آتشسوزي، شوراي اسلامي بيت المقدس تعمير خرابي هاي ناشي از آن را شروع کرد. کار اين تعميرات چندين سال طول کشيد، و طي آن بسياري از قسمت هاي اين مسجد،برای مثال قسمتهايي که در آتش سوزي خسارتي نديده بود، از نو ساخته شد. علاوه بر اين از محل درآمد موقوفات مسلمانان، تشریفات ترحیم مشهد چندين آب انبار و بازارچه ي بزازي و دو مسجد جديد نيز بنا شد و مساجد موجود تجدید بنا گرديد.
اگرچه کنفرانس سران کشورهاي اسلامي در پي اين آتش سوزي تشکيل شد اما هيچ گاه از سوي مسلمانها عکس العملي که بتواند رژيم صهيونيستي را از اين فعالیت پشيمان کند، جاری ساختن نشد .
براي آگاهي بيشتر مياقتدار به گفتهي گلدا ماير، ابتدا وزير وقت رژيم صهيونيستي در اين مورد اشاره کرد: از گلدا ماير پرسيدند، بدترين و بهترين روز عمر سياسيت چه روزهايي بوده می باشد؟
و وي پاسخ داد : بدترين و شوم ترين روز عمرم روزي بود که مسجد الاقصي را به آتش کشيديم و بهترين روز عمرم فرداي روزي بود که مسجد را به آتش کشيديم.
پرسيدند دليل چيست؟
گفت: روزي که مسجد الاقصي را به آتش کشيديم از وحشت و خوف اينکه مسلمانها دنيا کلیه مارا قلع و قمع کنند و همه مارا به دريا بريزند، به خود ميلرزيديم و بهترين روز عمرم فرداي آن روز بود که ديديم حتي نفسي از کشورهاي مسلمان براي اعتراض به ما در نيامد.
مقدسات اسلامي و مسيحي شهر بيتالمقدس
کساني که دربارهی اماکن مقدس سه دين آسماني در شهر بيتالمقدس، پژوهش و تحقيق مي کنند با یقین با تاريخ اين حوزه سواي جنبه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي آن بيش از پيش آشنا شدهاند. تاريخي که منعکس کنندهي فرهنگ ملتي است که مردمانش داراي قدمتي طولاني میباشند. شايد اين شهر که قديمي و مقدس ترين شهرهاي روي زمين محسوب مي گردد و در واقع مهد سه دين آسماني هست، محل اعتنا بشريت از زمانهاي نخستين زندگي انسانها بر روي کره خاکي باشد. شهري که مهد مسيحيت و اولين قبله گاه مسلمانها و سومين بقاع شريف و محل معراج پيامبر اکرم(ص) هست. شايد جاي شگفتي نباشد که تاريخ، بزرگترين جنگها و رشادتهاي قهرمانانه خود را بر روي سرزمين فلسطين و خصوصا بيتالمقدس ديده باشد. نبردهايي چون عين جالوت، يرموک، حطين و اجنادين و ضمن اين جنگها دهها جنگ و نزاع تاريخي ديگر حتي پيش از اسلام.
با وجود اين رتبه و وجههي تاريخي و اسناد و مداركي كه اسلامي بودن قدس شريف و مسجدالاقصي را به اثبات ميرساند، چهطور ميتوان ادعاهاي كذب صهيونيستها را كه با قدمهاي ننگينشان خاك پاك اين سرزمين مقدس را آلوده و کثیف ساختهاند، باور كرد و آيا مسلمانان اجازه خواهند بخشید، قدس شريف كه همواره پايتخت ابدي كشور جدا فلسطين بوده و باقي خواهد ماند به عنوان ميراث آبا و اجدادي صهيونيستها و پايتخت دولت عبري معرفي شود؟
لذا حضور هرچه پهناورتر مردم مسلمان سراسر فقید در مراسم روز جهاني قدس ميتواند فرياد خشم و انزجار مسلمانها و نداي مردم مظلوم و آوارهي فلسطين را به گوش جهانيان برساند.
در 24 شهريور 1348(15سپتامبر 1969) نيز شوراي امنيت سازمان ملل متحد، اسرائيل را به دليل به آتش کشيده شدن مسجد الاقصي تقبيح کرد.
حدود يک سال بعداز اين آتشسوزي، شوراي اسلامي بيت المقدس تعمير خرابي هاي ناشي از آن را شروع کرد. کار اين تعميرات چندين سال طول کشيد، و طي آن بسياري از قسمت هاي اين مسجد،برای مثال قسمتهايي که در آتش سوزي خسارتي نديده بود، از نو ساخته شد. علاوه بر اين از محل درآمد موقوفات مسلمانان، تشریفات ترحیم مشهد چندين آب انبار و بازارچه ي بزازي و دو مسجد جديد نيز بنا شد و مساجد موجود تجدید بنا گرديد.
اگرچه کنفرانس سران کشورهاي اسلامي در پي اين آتش سوزي تشکيل شد اما هيچ گاه از سوي مسلمانها عکس العملي که بتواند رژيم صهيونيستي را از اين فعالیت پشيمان کند، جاری ساختن نشد .
براي آگاهي بيشتر مياقتدار به گفتهي گلدا ماير، ابتدا وزير وقت رژيم صهيونيستي در اين مورد اشاره کرد: از گلدا ماير پرسيدند، بدترين و بهترين روز عمر سياسيت چه روزهايي بوده می باشد؟
و وي پاسخ داد : بدترين و شوم ترين روز عمرم روزي بود که مسجد الاقصي را به آتش کشيديم و بهترين روز عمرم فرداي روزي بود که مسجد را به آتش کشيديم.
پرسيدند دليل چيست؟
گفت: روزي که مسجد الاقصي را به آتش کشيديم از وحشت و خوف اينکه مسلمانها دنيا کلیه مارا قلع و قمع کنند و همه مارا به دريا بريزند، به خود ميلرزيديم و بهترين روز عمرم فرداي آن روز بود که ديديم حتي نفسي از کشورهاي مسلمان براي اعتراض به ما در نيامد.
مقدسات اسلامي و مسيحي شهر بيتالمقدس
کساني که دربارهی اماکن مقدس سه دين آسماني در شهر بيتالمقدس، پژوهش و تحقيق مي کنند با یقین با تاريخ اين حوزه سواي جنبه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي آن بيش از پيش آشنا شدهاند. تاريخي که منعکس کنندهي فرهنگ ملتي است که مردمانش داراي قدمتي طولاني میباشند. شايد اين شهر که قديمي و مقدس ترين شهرهاي روي زمين محسوب مي گردد و در واقع مهد سه دين آسماني هست، محل اعتنا بشريت از زمانهاي نخستين زندگي انسانها بر روي کره خاکي باشد. شهري که مهد مسيحيت و اولين قبله گاه مسلمانها و سومين بقاع شريف و محل معراج پيامبر اکرم(ص) هست. شايد جاي شگفتي نباشد که تاريخ، بزرگترين جنگها و رشادتهاي قهرمانانه خود را بر روي سرزمين فلسطين و خصوصا بيتالمقدس ديده باشد. نبردهايي چون عين جالوت، يرموک، حطين و اجنادين و ضمن اين جنگها دهها جنگ و نزاع تاريخي ديگر حتي پيش از اسلام.
با وجود اين رتبه و وجههي تاريخي و اسناد و مداركي كه اسلامي بودن قدس شريف و مسجدالاقصي را به اثبات ميرساند، چهطور ميتوان ادعاهاي كذب صهيونيستها را كه با قدمهاي ننگينشان خاك پاك اين سرزمين مقدس را آلوده و کثیف ساختهاند، باور كرد و آيا مسلمانان اجازه خواهند بخشید، قدس شريف كه همواره پايتخت ابدي كشور جدا فلسطين بوده و باقي خواهد ماند به عنوان ميراث آبا و اجدادي صهيونيستها و پايتخت دولت عبري معرفي شود؟
لذا حضور هرچه پهناورتر مردم مسلمان سراسر فقید در مراسم روز جهاني قدس ميتواند فرياد خشم و انزجار مسلمانها و نداي مردم مظلوم و آوارهي فلسطين را به گوش جهانيان برساند.