برخلاف انتظار، آرامگاه بایزید بسطامی خارج تشریفات ترحیم مشهد از فضاهای معماری و در کناره ای از صحن گروه بایزید جای دارد.
اتاقک خرد فلزی که روی سنگ مرمرین مزار وی نصب گردیده ، مرتبط با سال های اخیر میباشد.
خانقاه بایزید در سمت غربی مرقد واقع میباشد و مشمول سه اتاق خرد متصل به هم با سقف های کوتاه میشود، در بخشی از ایـن سازه محراب گچبری زیبایی وجود داراست.
بر بالای کتیبه ورودی به اتاق دوم تاریخ 702 ه . ق دیده می شود.
بنای حرم بایزید فاقد تزئینات گچبری میباشد.
گچبری های اتاق اولیه و دوم صومعه بایزید در آرامگاه بایزید بسطامی بسیار قشنگ و لبریز شغل میباشند و در اجرای آنها غایت هنرمندی به فعالیت برده شدهاست، این گچبری ها خاکستری میباشند و دارنده مخلوط بندی زیبایی میباشند.
مناره آرامگاه بایزید بسطامی از اثرها زمان سلجوقی بوده و یک تاثیر مجموع آجری لبریز شغل میباشد.
این مناره دارنده تاجی خوشگل که تزئیناتش مشابه به مقرنس میباشد.
نقوش به فعالیت رفته مشتمل بر نقوش گیاهی و هندسی میباشد. روی این منار دو کتیبه خطی وجود دارااست یکی از آیت الکرسی و دیگری خوانا وجود ندارد.
معماری و در کناره ای از صحن گروه بایزید جای دارد.
اتاقک خرد فلزی که روی سنگ مرمرین مزار وی نصب گردیده ، مرتبط با سال های اخیر میباشد.
خانقاه بایزید در سمت غربی مرقد واقع میباشد و مشمول سه اتاق خرد متصل به هم با سقف های کوتاه میشود، در بخشی از ایـن سازه محراب گچبری زیبایی وجود داراست.
بر بالای کتیبه ورودی به اتاق دوم تاریخ 702 ه . ق دیده می شود.
بنای حرم بایزید فاقد تزئینات گچبری میباشد.
گچبری های اتاق اولیه و دوم صومعه بایزید در آرامگاه بایزید بسطامی بسیار قشنگ و لبریز شغل میباشند و در اجرای آنها غایت هنرمندی به فعالیت برده شدهاست، این گچبری ها خاکستری میباشند و دارنده مخلوط بندی زیبایی میباشند.
مناره آرامگاه بایزید بسطامی از اثرها زمان سلجوقی بوده و یک تاثیر مجموع آجری لبریز شغل میباشد.
این مناره دارنده تاجی خوشگل که تزئیناتش مشابه به مقرنس میباشد.
نقوش به فعالیت رفته مشتمل بر نقوش گیاهی و هندسی میباشد. روی این منار دو کتیبه خطی وجود دارااست یکی از آیت الکرسی و دیگری خوانا وجود ندارد.
برخلاف انتظار، آرامگاه بایزید بسطامی خارج تشریفات ترحیم مشهد از فضاهای معماری و در کناره ای از صحن گروه بایزید جای دارد.
اتاقک خرد فلزی که روی سنگ مرمرین مزار وی نصب گردیده ، مرتبط با سال های اخیر میباشد.
خانقاه بایزید در سمت غربی مرقد واقع میباشد و مشمول سه اتاق خرد متصل به هم با سقف های کوتاه میشود، در بخشی از ایـن سازه محراب گچبری زیبایی وجود داراست.
بر بالای کتیبه ورودی به اتاق دوم تاریخ 702 ه . ق دیده می شود.
بنای حرم بایزید فاقد تزئینات گچبری میباشد.
گچبری های اتاق اولیه و دوم صومعه بایزید در آرامگاه بایزید بسطامی بسیار قشنگ و لبریز شغل میباشند و در اجرای آنها غایت هنرمندی به فعالیت برده شدهاست، این گچبری ها خاکستری میباشند و دارنده مخلوط بندی زیبایی میباشند.
مناره آرامگاه بایزید بسطامی از اثرها زمان سلجوقی بوده و یک تاثیر مجموع آجری لبریز شغل میباشد.
این مناره دارنده تاجی خوشگل که تزئیناتش مشابه به مقرنس میباشد.
نقوش به فعالیت رفته مشتمل بر نقوش گیاهی و هندسی میباشد. روی این منار دو کتیبه خطی وجود دارااست یکی از آیت الکرسی و دیگری خوانا وجود ندارد.
معماری و در کناره ای از صحن گروه بایزید جای دارد.
اتاقک خرد فلزی که روی سنگ مرمرین مزار وی نصب گردیده ، مرتبط با سال های اخیر میباشد.
خانقاه بایزید در سمت غربی مرقد واقع میباشد و مشمول سه اتاق خرد متصل به هم با سقف های کوتاه میشود، در بخشی از ایـن سازه محراب گچبری زیبایی وجود داراست.
بر بالای کتیبه ورودی به اتاق دوم تاریخ 702 ه . ق دیده می شود.
بنای حرم بایزید فاقد تزئینات گچبری میباشد.
گچبری های اتاق اولیه و دوم صومعه بایزید در آرامگاه بایزید بسطامی بسیار قشنگ و لبریز شغل میباشند و در اجرای آنها غایت هنرمندی به فعالیت برده شدهاست، این گچبری ها خاکستری میباشند و دارنده مخلوط بندی زیبایی میباشند.
مناره آرامگاه بایزید بسطامی از اثرها زمان سلجوقی بوده و یک تاثیر مجموع آجری لبریز شغل میباشد.
این مناره دارنده تاجی خوشگل که تزئیناتش مشابه به مقرنس میباشد.
نقوش به فعالیت رفته مشتمل بر نقوش گیاهی و هندسی میباشد. روی این منار دو کتیبه خطی وجود دارااست یکی از آیت الکرسی و دیگری خوانا وجود ندارد.